Kerana Dendam Kepala Buaya Dipenggal

“Bismillaahir rohmaanir rohiim”

Geram! Kerana Dendam Kepala Buaya Dipenggal | Masih ingat lagi tentang kes seorang murid tahun 5 yang dibaham buaya suatu ketika dahulu?. Kini bapanya yang masih menyimpan dendam terhadap buaya berkenaan bertindak memasang umpan dengan bantuan dua orang pawang buaya. Akhirnya mereka berjaya menangkap dengan kaedah tradisional dan terus membunuhnya. Kisah ini mempaparkan kesedihan seorang ayah atas kehilangan anaknya akibat dibaham buaya.


Bintulu: “Aku bayar dendam aku,” kata Angsa Indang, 45, sambil membelah perut Bujang Suai iaitu seekor buaya sepanjang 13 meter yang disyaki membaham anak bongsunya sebulan lalu ketika mandi di Sungai Suai, dekat sini.

Semalam, reptilia yang dikatakan membunuh Jerry Apat, 11, murid tahun lima Sekolah kebangsaan Kampung Iran itu berjaya ditangkap dua pawang buaya, Nyegang Nawing dan Agong Rayang dari Sungai Temiang, Bakong menggunakan umpan daging babi kira-kira 100 meter dari lokasi kejadian.


ANGSA duduk di atas buaya yang membaham anaknya selepas ditangkap. KESAN tembakan di bahagian perut buaya (gambar kecil).

Buaya jantan yang turut diberi nama jolokan S Jibeng oleh penduduk setempat itu dikatakan digeruni kerana dipercayai pernah mengganas dan meragut nyawa manusia berdasarkan beberapa kesan luka tembakan pada kepala dan ekor termasuk mata kiri yang buta.

Pemburuan menggunakan kaedah tradisional itu dimulakan petang Isnin lalu menggunakan pancing lebih 10 mata kail bertali rotan dan berumpan daging babi itu berhasil membunuh buaya berkenaan kira-kira jam 12 tengah hari, semalam.

Sebaik bangkai reptilia itu ditarik ke darat, Angsa dilihat menghampirinya sambil melepaskan kemarahan dengan beberapa kali menghamburkan kata-kata “aku bayar dendam aku”, “kenapa kacau aku” dan “kau bunuh anak aku”.

p/s : sumber kisahbest.my



Kejujuran Mengundang Kebahagiaan

4 comments:

Florence Ayum said...

saya ada baca ni dkt surat khabar . :'( bnyak kes kena baham buaya dkt sarawak....

Fatiha zainal said...

tapi pak cik tu pasti ke buaya tu yang baham anak die???

♥♥ Cik Nur ♥♥ said...

Tu la...pasti kew??? Lg pon da ajal die cara cm tu..
Kadang2 sikap manusia yg terlalu cuai...
Tp nk wat cm mne...da pak cik tu terlalu sedih..hope aman n tenteram la idop pak cik tu setelah dendam terbalas

Nisah Idham said...

terpulanglah pada pakcik tu kan.. kalau pakcik tu islam, maka patut tahulah apa kesan die berbalas dendam macam tu.

kalo die bukan islam >>>>>> hurm..

Tetamu Misteri Roha

Recent Comment