Tektik Penjenayah !Awas!




“Bismillaahir rohmaanir rohiim”

Tektik Kotor


PERINGATAN BERSAMA...SILA AMBIL PERHATIAN :
AWAS TAKTIK KOTOR PENJENAYAH

Saya ingin mendedahkan satu tektik kotor penjenayah yang mengambil kesempatan memperdaya gadis-gadis terutama pelajar sekolah dan juga lelaki [ mungkin ].
Jangan mudah mengambil minuman atau makanan daripada sesiapa samada yang dikenali, lebih-lebih lagi yang tidak dikenali. Gambar tersebut menunjukkan cara air kotak disuntik dengan bahan penghayal dan digam (seal) semula supaya kelihatan seperti asal sebelum diberi kepada pemangsa.
Sebarkan..tak rugi pun kalau di "share" jika ini dapat membantu menyelamatkan diri, keluarga, rakan-rakan atau sesiapa sahaja supaya tidak menjadi mangsa kepada penjenayah-penjenayah yang cuba membuat perkara yang tidak baik ini......

p/s: Berhati-hati dalam memilih ‘Kawan’ yang mungkin akan menjadi ‘Lawan’
Kongsi-Kongsi Ya….



Kejujuran Mengundang Kebahagiaan

14 comments:

s h a said...

ya Allah...liciknye.macam2 usaha ye orang nk buat benda x elok ni.huhuh.mintak jauhla.thanx for sharing.

Fendy said...

bahaya gak...

roha Hanapi said...

Betul tu... awas la pada adik2 kita...

roha Hanapi said...

memang pun... jgn tiru tau... hahaha gurau jer...

zuhdi sanusi said...

beringat2 la lpas ni eik :D

abah khalisha said...

Kn sentiasa hati-hati

MaMa Rey said...

licik betul penjenayah skrg..kena berhati-hati selalu

aslvie adam said...

Mcm mcm taktik kan...sy dlu penah kne ragut...fobia smpai skng...
Btw...thnks akk visit blog sy...singgah blog akk sat...skodeng..n follow back...;)

Aku Budak Kampung said...

perkongsian yang menarik...

Cik Ain said...

nice sharing ....

roha Hanapi said...

betul tu...

roha Hanapi said...

thanks...

roha Hanapi said...

betul tu...

roha Hanapi said...

thank...

Tetamu Misteri Roha

Recent Comment