HijrahKu


“Bismillaahir rohmaanir rohiim”



Pada 1 Muharram yang lepas aku mula merasai kelainan dalam hidup ku, aku merasakan hidup aku kosong. Entah mengapa aku merasakan diri aku tiada yang lengkap. Pada malam tersebut hati aku berdebar-debar seolah-olah ada sesuatu yang akan berlaku, Aku berisytifar dan bersujud kepada Ilahi. (hanya Allah SWT yang mengetahui perasaan aku ketika itu.) "Ya Allah kau kuatkan Imanku dalam mencintaiMu" AMIN

" Jika jasad perlukan makan dan minum, akal perlukan ilmu, maka hati pula memerlukan iman (kekuatan, keyakinan, ketabahan, kesyukuran). Iman sangat penting dalam hidup kerana ia memberi arah tuju kepada segala perbuatan manusia (dibimbing dan dipermudahkan oleh ALLAH SWT.)"




Kejujuran Mengundang Kebahagiaan

No comments:

Tetamu Misteri Roha

Recent Comment